Friday, December 10, 2010

Berendam Di Awal Muharam 1432h

Tak plan pun aktiviti berendam nie. Petang isnin tu tanye papa nak pi mane cuti, bwk qaseh mandi2 kat pool P9 je laa.. Papa ckp papa pun nak mandi gak.. jadinye pegi kebun je la.. Aku pun dah lama tak mandi sungai. Terus sms kakak2 ajak pegi.. Kitorang memang suke aktiviti kelah2 nie.. Kebetulan ramai kat umah mak. Kak ina pun ade ngan kawan dia. Jadinye set sblm 10 sampai. tapi dah diorg suh aku masak, lambat la sikit.. tapi before 11 aku sampai. hehehe..
Sampai2 budak2 ni dah main air dah... Tmpt ni sebenarnye kebun mak aku, ada sungai sekali di hulu langat.

Tak sejuk ke aini ngan qayyim tak pakai baju..
Aku pun ape lagi.. dah siap bentang2 makanan semua, join la diorg sekali ngan qaseh.
Seeejuuukkkk betoiii airnyeee...

Gaya abg ngah.. excited nak potong rumput.

Yang tak mandi..makan dulu. Selalu potluck laa.. Tapi hari tu aku ngan mak je masak. aku masak bihun penat tul, sbb kuali kecik, jadinye 3 kali round masak. Mak masak nasi lemak. Kak long bwk perkakasan.. Yg lain bwk diri.. Air cam biase mmg wajib aku bwk..

Papa sibuk susun batu nak bagi air tinggi sikit.

Qaseh kali ni baru la mandi tanpa air mate. Tapi dia memang taknak jejak kaki dlm sungai tue. Dirty katenye..ada pasir. Nnt kotor kaki qaseh.. adoii la anak mama nie.. Jadinye berkepit je laa.. tue pun kejap aku suh duk atas batu.. hehehe..

budak2 yg mmg suke mandi sungai.. Nie semua anak2 buah aku. Ada lagi yg tak dtg, sbb masing2 ade hal.

Agak2 korang ape yg diorg tgk tue??

Papa menung sambil melihat hasil kerja menyusun batu. kekeke.. jgn marah papa..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...