Friday, May 28, 2010

Chicken Pox..oh Chicken Pox...

Sekarang nie taska kat MOA mmg ramai budak yg kene chicken pox. Tapi aku rase bukan kat taska je.. sbb sepupu2 qaseh ramai yg kene chicken pox. Anak kak ngah baru baik.. anak kak ina kene sama ngan qaseh.. Mula2 aku ingat kan dia kene virus kaki tangan dan mulut tue sbb merah2 kat dagu dia..

Pastu pagi selasa nampak kat tangan dia ada 3-4 bintik2 merah. Kat taska aku tanye la teacher dia, ni chicken pox ke sbb diorg kan dah berpengalaman.. klu tanye aku, mcm ruam kene gigit nyamuk jerr.. Cikgu dia kate betul, tapi bentuk nye lain sikit. So, aku mintak tolong tgk2 kan dia, klu demam tepon aku cepat2.. tue je pesan aku.. Time balik amik dia, dah penuh dah kat dada ngan belakang dia.. Alahaiii.. siannye anak mama nie. So, start rabu tu aku dah amik cuti laa.. mane diorg nak amik budak2 yg kene chicken pox nie, takut berjangkit. Bile gi klinik, ramai rupenye budak2 yg kene chicken pox nie.. tue yg aku pikir musim dia kot.. So, ni gambar hari ke 3 dia kene.. Alhamdulillah, dia takde demam ke.. elok je main kat umah. Bile nak mandi la aku cam takut2 nak pegang badan dia..sbb gelembung2 tue.. Mandi pun ngan air daun semambu.. Kalau tgk rupe cam org kene dera pun ade... tapi mama tak dera k.. cayang busyuk mama niee...

Mmg sronok la dia dok umah ngan aku. Aku lak yg rase tepu kadang2.. Sib baik ade broadband.. tapi takde online sgt pun.. maleh laa.. tgk tv je manjang sambil melayan anak dara nie.. Dlm umah main besikal laa.. putih2 tue ubat sapu yg aku bubuh.. sib baik dia sabar melayan kerenah aku time pakaikan ubat. Masa utk mandikan + sapu ubat almost 1 hour. hehehehe... biar cpt sikit keringnye..

2 comments:

tulip said...

atun.. nabil pun kene ciken pox jugak.. tgh musim kot

ctsfin said...

tue la zetty.. ramai tul org kene chicken pox nie..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...