Thursday, April 29, 2010

Second Day di KK Sabah 18 April 2010

Hari ni second day di KK. Pagi-pagi diorg semua ajak pi swimming pool. Yang paling excited of course anak dara sorang tue.. Dia awal dah ajak pakcik2 dia pegi mandi. Pagi ni tunggu en. don hantar van untuk kitorang bawak jalan-jalan nanti. Aku book untuk 2 hari jer.. sebab lusa dah nak balik, maybe tak sempat nak jalan-jalan. Ayah awal pagi dah ke pasar ngan papa n angah beli bahan2 mentah. Memang murah n sape nak mewah makan ikan, ketam, udang.. mai la dtg ke Sabah. Ketam sekilo = RM 7 inggit.. ikan cencaru sekilo = RM 4 inggit.. Sblm tu sempat snap gambar juadah untuk makan t'hari nanti.. best..

Kul 10 lebih pas dpt kunci van, terus ke blok A, ni swimming pool kat blok A Marina Court. Tgk la anak dara tue main air.. sronok dia..



Balik2 mak dah siapkan juadah semua.. Tq mum.. so, ni la juadah kami hari ke 2.. Ada ketam, ikan cencaru, sayur dan ikan masin.. :p

Dalam kul 2, jalan-jalan kat pekan KK. Singgah kejap ke Pasar kraftangan dan pasar ikan masin. Ada belikan sourvenier utk adik bradik n anak2 sedara. Kuih cincin wajib dibeli. Aku leh lak tak snap ape yg aku beli.. banyak gak laa.. kristal semestinye.. pening kepala nak pilih yang mane satu..semua pun cantik2.. asal duit ade, macam2 boleh beli..


Pastu ronda-ronda. Sempat singgah kejap kat Pantai Likas. Amik2 gambar.. angin kuat kat sini. Qaseh lak bile papa dia bawak kat air laut nangis pulak. First time ke pantai.. hehehehe..


Malam pulak ajak papa jalan2 gi Pasar Malam Kampung Air. Mak ayah tak pegi.. qaseh pun aku tak bawak sebab dah malam.. pastu dia cam dah ngantuk je aku tengok. Mula-mula tak nangis, tapi aku tgk cam sebek je mukanye tgk aku ngan papa pegi. So, aku jalan ngan papa, angah n amin. Sama cam kat pasar kraftangan banyak jual kristal, tak amik banyak sgt gambar.. Kat sini aku beli tshirt utk anak2 buah lelaki aku.. yang pompuan tadi aku dah beli kristal.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...