Wednesday, April 28, 2010

First Day Trip ke KK Sabah 17 April 2010

Trip ni dah lama di plan.. tiket pun last year June aku dah beli. Time tue Air Asia Sale.. Mula2 family papa dah booking dulu, aku lak tunggu green light dari papa, yelaa..papa kan pekerja cemerlang.. tue yg dia susah nak cuti. Last2 aku pujuk la ckp keje smpi bile2 pun tak abis, nnt sian mak ayah papa nak main ngan anak dara tue.. last2 papa setuju gak..
Pagi sabtu tu aku sibuk la kemas2 lagi ape yg patut.. Flight ke KK kul 12.30. Mak sampai kul 10 lebih..then papa ckp kul 11 kite gerak. Nak jadi kes intan tertinggal pulak ic dia, sib baik diorg nye flight ptg, so.. mimi ngan amin patah balik ke teluk intan.
Aku ngan papa kul 11 lebih gerak ke umah kak ngah, sebab dia offer nak hantar hari tue.. Dlm hati aku rase cam dah lambat jerr.. memang pun.. sampai2 sane kaunter dah close. Bayangkan la kitorang sampai kul 12.05.. Aku cam rase nak nangis pun ade.. salah kitorg pun lambat.. tapi sib baik ade kaunter emergency, alhamdulillah..selamat gak kitorang naik kapal terbang..

Flight ke KK amik masa dlm 2 jam jugak laa.. Papa dah bosan.. qaseh lak nak susu.. siap nak baring lagi. Sib baik aku booking siap2 seat utk 3 org. Tapi yg tak best sbb blkg aku emergency door, so, seat tu tak dapat nak di laydown kan sikit.. Kesimpulannye, next time jgn book seat dekat depan emergency door.. :p
Tup2 papa kate lapor laa..nak order laaa... hehehe.. dlm kapal agak mahal gak la kan. Tapi takpe laa..bukan selalu pun. For mama, papa order set bihun nyonya + air = RM9.80 promosi. For papa, beef potato+100plus = RM9.80 gak. Orea di order oleh qaseh = RM 5 inggit..

Nak landing tue pilot amik corner yg agak maut gak laa.. sempat aku snap gambor bawah even time tue dah senget2 dah rasenye... Hujan menyambut ketibaan kitorang di KK, Sabah.. First time aku sampai Sabah nie.

Smpi sane aku call En. Don, dari Aura Biru Services. Mula2 aku cam takut2 gak nak berurusan ngan dia..yela tak kenal. Kat internet n phone je berhubung.. tapi so, far ape yg dia janjikan aku dapat laa.. Dari airport ke Marina Court Apartment sewa teksi = RM30. Ok la aku rase.. Sampai kat bawak en. don dah tunggu dah. Aku tersalah time bile sms dia yg bgtau aku sampai 2.30, rupenye aku sampai dekat kul 4. Sian dia tunggu aku kat bawah tu. Dapat apartment 3 bilik, tingkat 10. So, ini la apartment yg kitorang dok utk tempoh 4D3N nie..
Permandangan dari tingkat 10. Depan nie tak silap Api-Api Apartment. Rumah all fully aircond, alhamdulillah..nyaman la nnt.. kipas pun ade jugak.. Papa sampai2 terus check astro sport dulu.. emmm...

Area dapur.. Lengkap semuanya. alat2 nak masak pun ade.. mesin basuh pun ade.. best2..takde la baju menimbun time balik nanti..



Ni bilik tido utama.. wahh..besarnye.. toilet ade bathtup lagi.. bleh la berendam air panas nanti..



Second room dan toilet luar..



Ni pulak third room, bilik utk budak2 bujang nanti..


Untuk makan malam, papa je turun, sebab aku sibuk nak mandikan qaseh.. Kat sini kul 6 dah gelap dah.. Aku ckp ngan papa jgn lama sgt, aku takuttt... hehehehe.. Yela, kat tempat org. Papa balik bawak nasi bungkus..mee goreng.. mee bandung.. saje beli lebih sebab untuk parents ngan adik2 dia nanti. Mak ayah n adik2 sampai kul 10 lebih. Semua dah letih.. sib baik papa beli siap dah semuanya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...