Wednesday, October 08, 2008

Hari Raya di KL & Perak...

Tahun nie giliran kat kolumpor pulak kami berhari raye.. Malam hari selasa, lepas aidil balik keje, kitorang bertolak la ke rumah mak. Sampai sane dah macam-macam yang mak masak..ade kuah masak lodeh..kuah kacang..rendang ayam..rendang daging.. Cume lontong je yang abg boy tengah buat..dalam proses la tue.. So, tolong-tolong la ape yang patut... Lontong nie lambat.. 6 - 8 jam baru elok masaknye..
Pagi raya..bangun awal..qaseh pun aku kejutkan awal..senang nak siapkan dia dulu.. Tahun nie kami pakai sedondong kaler hijau.. Comel je qaseh pakai baju kurung.. :) Aidil je pegi semayang raya..aku kene jaga qaseh kat umah.. Balik semayang lepas makan-makan, terus balik umah pak ngah. Yang ade tahun nieselain mak abah, family aku..adik ngan fadilah, imah ngan lie je laa.. Kak long & kak ina beraya kat utara..Hari ahad baru balik kl. Kak ngah kat wangsa maju..abg boy kat cheras. Kat umah pakngah bersalam-salaman la kitorang semua.. Pakcu pun ade..ade la amik gambor sikit-sikit...


Raya kedua kitorang beraya ke klang pulak. Gi umah adik beradik abah semuanye..kecuali pak long kat sg way. Last umah kitorang pegi macam biase umah pak usu ngan mak usu. Macam-macam jenis makanan kat situ..rehat-rehat..pastu petang kitorang balik ke Putrajaya balik. Esok dah nak balik Teluk Intan pulak..
Pagi raya ke 3 tue, berangkat terus ke Teluk Intan. Nasib baik dah tak banyak kenderaan. Gambar kat sane tak banyak lak amik..sebab tiba-tiba kamera lak rosak..tension.... Tah ngape skrin tak kuar gambor.. Tapi sempat la amik gambor qaseh.. cam anak dara anak mama nie laaa... Kitorang balik ke putrajaya balik pagi ahad raya ke 5.

1 comment:

bluefroggie said...

fadzliatun... sedondon la.. bukan sedondong... ko ingat buah kedondong je kan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...