Thursday, July 01, 2010

Our New Member's..

Lama dah pikir nak bela pet, tapi tak tau nak bela ape.. since aku pun takut ngan kucing.. bkn takut, tapi aku risau klu baby cat yg jenis kejar2 kaki nak main tue.. adoi laa.. mau berlari aku satu umah nnt.. Nak beli rabbit takleh nak simpan dlm umah.. nak bela hamster, jenis menggigit lak.. So, finally, kitorang pegi beli Genuiea Pig --> Wonderpet Tikus Belanda tue.. Siap beli kat Banting lagi, satu sebab murah dan satu lagi just nak jalan2 kat Banting. Membangun gak pekan Banting tue.. Macam2 ade.. Sib baik takde sesat nak jumpe org yg jual tue. Bleh lak time nak sampai tu ujan lebat.. mesti susah nak pilih2 nanti...
Aku takde lak amik gambar2 time sampai tue.. sebab anak dara dah jerit2 takut sane, takut sini.. Adik tu pulak macam2 binatang ade dibela nye.. Kambing.. rabbbit.. angsa.. ayam.. landak pun adee... mane la anak dara tu tak melalak.. yg angsa pun dok ang..ang kat dia.. nak dukung je la ngan papa nye..
So, nak cepat, papa suh beli 2 terus, sbb ade kwn. Aku bela dua2 ekor jantan.. Maleh la kang klu beranak pinak.. aku ni dlm berani2 ade gak takutnye.. Maklumla..mmg tak pernah bela pet selama idup aku. Papa lagi laa.. Sib baik la sepanjang perjalanan tu baik je dua2 ekor tue...
Dlm kete aku bagi nama .. sekor tue JINGGO..
..
..

Lagi sekor papa bagi nama... RAMBO..
..
..

Dah beli sangkar besar sikit untuk diorang.. Hope semuanya sihat dan tak bawak masalah kat kitorang pulak.. Pasni tambah lagi satu komitment la untuk bersihakan umah diorg ni pulak.





1 comment:

Nurul said...

wahhh..takper bela pet kalo takde ryg resdung or allergic. Lagi satu, pet nih boleh mengajar anak utk jadi seorang yg penyayang dan bertanggungjawab (kalo qaseh berani la dengan tikus2 tuh..ehehe). Anyway, cutenyerrrrr..sampai rasa nak bela juga tapi kompem tak boleh..huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...