Friday, January 29, 2010

Our new home..

So, ni la umah baru kami. Alhamdulillah..cukup selesa la untuk kami 3 beranak.. Dulu umah atas, la ni umah atas bawah. 2 tingkat kan. Pasni kene la biasa kan diri naik turun tangga. Pastu kene make sure anak dara tue tak main tangga. So, buat masa nie, ni je la gambar yang sempat ditangkap. Camera tue dah rosak..so kualiti gambar amatlah kureeengg... Cube nengok langsir.. tue jahit sendiri tue. chewah... punye la semangat nak dok umah, brape bulan nak siapkan langsir tue. hehehe.. Gambar barang2 berlonggok tue abaikan.. blum abis kemas lagi.. eemmm...bile la nak abis ngemas nie...

Nie gambar kat area dapur pulak. Aku suke sebab dapur nye luas.. senang keje aku masak memasak nanti. Kitchen kabinet pun dah built-in.. just kabinet kayu tue aku beli. Lama dah.. awal2 kawin dulu..Banyak barang2 tue semua beli awal2 kawin dulu.


Ni pulak stor kat bawah tangga. Tapi stor nye kecik berbanding umah lama.. Baru letak sikit je barang dlm tue.. Yang kotak2 dlm bilik tue blum lagi...

Ni pulak ruang untuk membasuh pakaian. Tadaa....ape dlm sarung kuning tue.. emmmm..tue papa belikan mesin basuh baru untuk aku. Aku siap sarung tue sebab sayang, dok kat luar.. kang kene berpanas..berhujan.. cepat lak jangka hayatnye nanti. Memang ade niat nak jahit sarungnye, tapi sementara nie.. aku beli la dulu sarung ready made yang saiznye agak kecik. Dah sendat2 mesin basuh aku tu haa.. Toshiba brand 9 kilonye. Mesin basuh lama bukan tak ok.. tapi bile basuh cam tak berapa bersih.. pastu kadang2 bile spin dia tak kering sgt.. So, papa yang baik hati nie pun belikan la mesin basuh yang aku idam-idamkan selama nie. Tq papa.. sayang papa tau.. Yang bersarung kaler pink tue mesin basuh lama.. Sayang gak.. banyak jasenye tue.. tue sebab ngan dia pun aku sarung. Dryer je tak bersarung.. sebab takde sarung yang sesuai.. hehehe..

So, kite naik kat atas pulak. Lantainye bukan mozak or tiles, tapi parquet. Ada separuh yang tiles corak parquet. Kalau ikut citer dulu umah nie banyak anai2, tapi dah dibubuh ubat dan di pest control la. So, mane2 parquet yang teruk teu dah ditukar ke tiles bercorak parquet. Ngape la tak tukar terus kan. hehehe.. Aku mintak2 jgn la anai2 menyerang balik. Kat atas ada 3 bilik ngan 2 bilik air. Hall pun ade. Luas gak laa.. Hall letak sofa lama. Masuk umah baru nie pun papa ada belikan sofa baru gak. Tapi pilihan papa laa... aku just suke jerr.. Bilik master pun besar. Bile tengah hari.. time panas.. memang terserlahla bilik master tue..

So, nie jela gambar2 yang ade untuk dikongsi. Lain kali citer lain pulak..

3 comments:

Nurul said...

home sweet home..kat precint baper nih atun?

tulip said...

atun... ingat lg tak kat kita? zeaty nih... cantik umah.

ctsfin said...

nurul : kat presint 9 gak. P9G.
zeaty : ingat.. kat mane skrg? Umah sewa jerr.. bukan hak milik kekal pun.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...